torsdag 8 maj 2008

Alltså.. det är massor jag har att se fram emot nu. Jag är skitglad för det. Känns som att jag aldrig mer kommer bli ledsen. Haha!

Idag, mitt i bildföreläsningen med världens bästa bildlärare, var det en dam som svarade i sin mobil.. Okeeej, det blev lite pinsamt.. Men hon fattade inget och efter några meningar la hon på.. Föreläsningen fortsatte efter en del häpna miner.
Plötsligt hör man henne svara i mobilen igen. Alla vänder sig mot henne, upprörda, förbannade, häpna, iaktagande. Min lärare väljer att avbryta då för vi skulle ändå ha rast.. Folk går ut, vissa viskar, några är upprörda, andra bryr sig inte nämnvärt.. Damen lägger på efter ett tag men fattar fortfarande inte grejen.
Alltså visst, min bildlärare är inte värd att bli behandlad så, men jag tyckte ändå situationen var lite lustig.. Jag som satt längst bak i klassrummet såg allas reaktioner.. Alla tankar avspeglade i miner och rörelser. Och sen den där damen som fattar 0.
Allt fick mig att tänka på min klass personligheter och karaktärer.. Även fast jag inte har pratat med alla så har jag ändå lärt känna dem på nåt sätt genom att omedvetet ha granskat var och en.. Några märks mycket, andra mindre. Vissa är mystiska, andra helt ordinary. Vissa suckar åt lärarnas skämt, andra skrattar. Vissa säger inte ett ord till någon, andra går runt och pratar med alla.
Mm.. Vet inte riktigt vad jag ville komma med det här men.. Det är kul med människor.

Inga kommentarer: