tisdag 30 september 2008

Vet inte om jag vill plugga statsvetenskap längre.. Eller kriminologi.. Eller juridik..

Jag som var så säker! Så på! Så peppad!

Såå.. Vad ska jag plugga nu?!

Syon rekommenderade juridik eftersom det är så brett, och samhällsvetare etc konkurrerar ofta med jurister om jobb, så då har man ett förstprång.. Det är ju rätt. Och det är ju som sagt väldigt brett och det är bra eftersom jag vet att jag vill jobba med ngt ditåt, men inte med vad..

Men iaf, jag kommer inte in i Sthlm i vår på juridikkursen. Det är lättare att komma in i Uppsala :O Och jag som ville plugga i Sthlm...
Jag hatar det här! Grejen är ju att man inte vet vad som är kul förens man har provat, och jag måste ju prova. Men jag hatar oeffektiv tid.. Har redan ägnat mig i ett år sammanlagt åt studier som känns meningslösa och ointressanta i mitt kommande arbetsliv.. (fan det tog i att säga om konstvetenskapen men...) Jag vill liksom börja på riktigt nu!! Men jag måste ju prova nåt, och det kan ju vara min grej = inte oeffektiv tid.. Haha, va faaaaaaaan! Jag måste ju. Men frågan är ju vad fan jag ska börja med.. Och var..

Har sett en skitbra film! Eller två faktiskt. Shortbus och Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Så jävla bra båda två.

Inga kommentarer: