onsdag 8 oktober 2008

Idag har jag simmat, det gick inte så bra. Jag bara sjönk när jag crawlade.. Buhu. Sen drog jag hem, lagade mat, städade, målade klart staketet och läste..

På kvällen nu har jag varit med mamma på jour, det var kul! Jag kom underfund med att jag har börjat förstå varför folk gillar barn, och varför föräldrar kan vara så oroliga och överbeskyddande.. Jag har känt den här moderskänslan värsta mycket på senaste, tänk att ha ett barn, ett barn som är gjort i dig, förhoppningsvis tillsammans med någon som du är kär i, ett barn som har påverkats av dig i magen, ett barn som kommer påverkas av dig utanför.. Allt ligger i dina händer och du gör vad som helst för att skydda det. Det är viktigare än allt annat i hela världen..
Jag som aldrig förut har förstått varför mamma har oroat sig så mycket för mig, förstår nu.. Men, jag vill inte ha en unge nu tack.

Imorgon ska jag på lite halvt anställningsintervju.. Tessans kompis behöver hjälp i stallet så kanske kommer få jobb där :D

Inga kommentarer: