söndag 15 juni 2008

Hemma från Cannes nu!

Det var härligt där. Det var sååå fint, och härligaste klimatet. Mamma sprang runt och sjöng "lalalallal, DOLCE VITA ooohoo! lalallal, DOLCE VITA, aaahaaa!" och satsade på stort som vanligt med hyrbil, massa fransk mat, blommor på bordet, restaurang, shoppa.. Hon köpte till och med toapapper med persikodoft :D

Vi var på utflykter lite här och var med bilen och så badade vi mycket såklart.. Mycket käk blev det också..

Fransmän är ett skönt folk tycker jag.. Massa temperament och rörelser och tutningar i trafiken hela tiden. Men snacka om att jag inte kände mig som le petit brevid en fransyska.. Snarare som le beast..
Men, tydligen finns det fransmän som gillar stora tjejer. Några killar stannade upp bilen en gång jag var på väg till affären och hojtade lite, jag gick vidare, dom backar med mig, det kommer bilar bakom och det bildas kö. Men efter en del tutningar och en diss ala jag så körde dom vidare.


En av de roligaste grejerna var nog att snorkla :D Man blir inte så paranoid efter hajar och sånt heller om man ser neråt (Haha, har fortfarande inte kommit över Hajen sen jag såg den när jag var liten). Men en gång när jag var ute o simmade och mamma just hade snackat om sk. "fingers", sånna där läskigt vajande långa sjögräs, skulle jag vända och simma tillbaka o fy fan alltså, tror ni inte att jag känner fingers slingra sig in i mina fötter.. Vilken panik!!! Sen när jag snorklade körde jag lite terapi och simmade faktiskt över dom.. Ibland var dom så nära så jag guppade som en säl för jag trodde jag skulle nudda dom om jag simmade groda.. Men jag klarade mig!

Har fortfarande inte hört något om var jag kommer hamna i USA.. Resan känns som att den inte kommer bli av ens.. Men den ska ju bli det har jag blivit lovad.



Inga kommentarer: