fredag 27 juni 2008

Issues just nu:

Vi har fatt flera djur, ankor, grisar, kaniner och ett far. Faret gar tillsammans med laman, geten och hasten. Laman vantrivs och faret ocksa.. Det ar en skitliten hage dom delar pa och ett litet skjul dar alla inte far plats. Laman ar sa jakla smal, men den vill inte ata for att den ar radd for geten. Geten stangar faret hela tiden sa den ar helt stressad. Egentligen mar geten inte heller bra for den vill ut hela tiden.. Samma sak med alla djur egentligen.
Alla barnen vill vara med djuren hela tiden, sa fort jag gar ut med nagon sa kommer dom springande.. Man kan ju inte saga nej om dom vill klappa.. Igar fick nagra barn lyfta kaninerna, och en kanin blev sa skarrad sa den var dod imorse.. Tror det var darfor faktiskt.. :(
Sen har jag knappt ngn tid med djuren heller, det ar saker som behovs fixas med dom hela tiden. Men jag har ju lektioner och sa maste jag vara med min bunk nar jag inte har det. Sa jag tar hand om dom pa min free time.. :(

Barnen har kommit ocksa som sagt. Det kanns faktiskt inte battre alls, snarare varre. De flesta har har ju autism, adhd eller ngt liknande. Det tar pa en ska jag sga.. Eller pa mig iaf. Jag blir sa kanslomassigt involverad och tycker det ar jobbigt att se.. Ooh jag blir ledsen pa mig sjalv att jag inte tankte ett snapp langre med den har.. Min bunk ar iaf lugn, lite spralliga tjejer men annars ok..

Det ar ca 180 ungar pa lagret och vi ar ca 120 counselors.. Det ar sjukt mycket folk alltsa. Tank dig en matsal med 180 ungar som inte kan sitta still, halla tyst, brakar etc..

Jag kanner mig sjukt stressad och vet inte vad jag ska gora. Vad tycker ni? Sticka harifran?

?

Vill grata men ska halla mig tills ikvall da jag ringer mamma. :(

En rolig grej maste jag sluta med..
Igar kvall vid 23 var den en kille i bunken bredvid som var ute och borjade sjunga hogt som fan. "Light the candles RA RA RA!!!" pa repeat i hundra ar.. Jag garvade som fan.. Pricken over i:et var nar en annan annan bunkdorr oppnades och en kille kommer ut rasande och skriker "SHUT UUUUUP!!!!!!" och smaller igen dorren. Sen tog dom ner den sjungande ungen till head quaters iaf.. Ej kul.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eehhh.. låter ju sådär darling.

Sen kan ju du inte förutse hur allt kommer vara på förhand. Man tror ju att djuren får rikligt med utrymme och separerat. Klandra inte dig själv. Det är ledningens fel.
:(

Anonym sa...

Nu kanns det mkt battre iaf.. Men jag ska saga till ledningen om det djuren gar ut for mkt pa min free time. Det ar som du sager inte mitt fel..

Saknar dig